سئو برای Voice Commands

استراتژی‌های سئو SEO در سال ۲۰۲۵: آیا روش‌های قدیمی هنوز جواب می‌دهند؟ یک پزشک

جستجوی صوتی گوگل از فناوری تشخیص گفتار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند پرسش‌ها و دستورات شما را با دقت بالایی تشخیص دهد. چند سال قبل شاید کسی حتی نمی توانست تصورش را هم بکند که افراد برای هر چیزی که می خواستند گوشی به دست شوند و از گوگل بهره ببرند. به این ترتیب گوگل هم برای راحتی حال کاربران و استفاده هر چه بیشتر مردم از این موتور جستجو، همواره در تلاش است سرویس های جدید و جذابی را ارائه دهد. خیلی ساده بخواهیم پاسخ Voice search seo چیست را بدهیم، باید بگوییم که سئو سایت ای است که برای جست و جو با صدا انجام می شود. همین که شما دستیار گوگل خودتان، الکسا و دیگر دستیار های صوتی را فرامی خوانید و از آن ها می خواهید که چیزی را برای شما جست و جو کنند. در این بخش، انواع دستگاه هایی که قابلیت جستجوی صوتی را دارند معرفی می شوند.

هرچند که شاید این سرعت پیشرفت تکنولوژی در کشور ما کمتر است، اما ما همیشه بالاخره به آن مرحله از پیشرفت رسیده ایم و شما می توانید از پیشتازان این پیشرفت باشید. گزارش ترندهای اینترنت در سال 2016 نشان داد که 22٪ از مردم از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می کنند. این امر منطقی است و نیازی به گفتن نیست ، این یک پدیده مبتنی بر موبایل است. جستجوی صوتی باعث می شود این جستجوهای “نزدیک من” برای کاربر سریعتر و آسان تر شود. جستجوی صوتی به کاربران امکان می دهد به جای تایپ کردن عبارات یا سوالات مدنظر خود در نوار جستجو ، اینترنت را با استفاده از صدای خود جستجو کنند. این نوع جستجو با دستیاران دیجیتال مانند گوگل هوم ، سیری و کرتانا استفاده می شود.

اخیرا در رابطه با جستجوی صوتی و یا voice search زیاد می‌شنویم و به نظر می‌رسد که این روند در آینده بیشتر نیز خواهد شد. اگرچه امروزه استفاده از جستجوی صوتی همه‌گیر و کاربردی نشده است، متخصصین سئو پیش‌بینی می‌کنند که این نوع از جستجوها به علت سهولت استفاده نسبت به تایپ انگشتی از آن پیشی خواهد گرفت. اما مسئله‌ای که در رابطه با جستجوی صوتی کاملا مشهود به نظر می‌رسد این است که این متد بر تغییر استراتژی‌های سئو برای بازاریابی اینترنتی تاثیر زیادی نخواهد گذاشت. استفاده روز افزون از تکنولوژی هوش مصنوعی و محبوبیت آن و همینطور جستجوی صوتی، دلیلی برای پیشرفت روزانه این تکنولوژی می باشد. دلیل اصلی محبوبیت جستجوی صوتی راحت تر و سریع بودن نسبت به تایپ کردن می باشد که در این جستجو نتایج دقیق تر و مرتبط تر یافت می شود.

پذیرندگان اولیه ممکن است از جستجوی صوتی در مقایسه با کسانی که بعداً از این فناوری استفاده می کنند، به روش های مختلفی استفاده کنند. درک و انطباق با این رفتارهای در حال تغییر برای کسب و کارها برای مرتبط ماندن و پاسخگویی مؤثر به مخاطبان هدف بسیار مهم است. دستیار صوتی اختصاصی اپل برای مخاطبان خود که از طریق ارتباط بر قرار کردن صوتی می‌توانند درخواست انجام کار‌های جالبی را بخواهند و می توانند از دستیار اختصاصی اپل بخواهند چیز‌هایی که می‌خواهند را نمایش دهند. سیری به برنامه هایی که از قبل نصب شده دسترسی دارد و بدون لمس کردن کنترل و اجرا می‌کند. که به طور مثال باید بگویید hello siri که بعد از این کار اعلام آمادگی برای کار کردن به چیزهایی که شما درخواست می‌کنید می‌کند.

آموزش سئو در جستجوی صوتی یکی از دوره های کاربردی و مهم در زمینه بهینه سازی سایت برای جستجوهای صوتی است. این دوره که توسط موسسه Oxbridge ارائه شده است، به بررسی تکنیک ها و استراتژی های مختلف برای بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجوی صوتی می پردازد. در این دوره، از مباحث مقدماتی تا پیشرفته، به صورت جامع پوشش داده شده و با مثال های عملی و کاربردی، به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از این نوع بهینه سازی ببرید. استفاده از داده‌ های ساختار یافته نیز به موتورهای جستجو کمک می‌ کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. از نشانه‌ گذاری اسکیما برای مشخص کردن انواع مختلف محتوا مانند رویدادها، محصولات، دستورالعمل‌ها و غیره استفاده کنید، که می‌ تواند به نمایش بهتر نتایج شما در جستجوی صوتی کمک کند.

کافی است صفحه جستجوی گوگل را باز کنید و بر روی آیکون جستجوی صوتی کلیک کنید. همه چیز مرتبط با حجم کافی از داده‌هایی است که به گوگل کمک می‌کند زبان شما را بیاموزد. با این به روز رسانی تمرکز بیش از حد بر کلمات کلیدی که تا قبل از آن رایج بود بی‌معنا شد. روش‌های سئو کلاه سیاه مانند تکرار کلمه کلیدی Keyword Stuffing دیگر قابل استفاده نبودند و فعالان حوزه بازاریابی موتور جستجو باید به فکر تغییر روش‌های خود می‌بودند. تجارت صوتی به خرید محصولات یا خدمات با استفاده از دستورات صوتی از طریق دستیارهای دیجیتال یا دستگاه های هوشمند اشاره دارد. با افزایش محبوبیت بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی یکپارچه، مصرف کنندگان با استفاده از دستورات صوتی خرید راحت تر می کنند.

استفاده از آزمون‌ها (Quizzes)، نظرسنجی‌ها (Polls)، ابزارهای محاسباتی (Calculators) و اینفوگرافیک‌های پویا (Dynamic Infographics) می‌تواند تعامل کاربران را افزایش داده و زمان ماندگاری در سایت را بالا ببرد. این محتواها به کاربران اجازه می‌دهند که در فرآیند یادگیری و کسب اطلاعات شرکت کنند، به جای اینکه فقط به خواندن متن بسنده کنند. الگوریتم‌های گوگل محتواهای تعاملی را ترجیح می‌دهند، زیرا کاربران تمایل بیشتری به تعامل با این نوع محتوا دارند. همچنین، محتوای گیمیفای (Gamified Content) که شامل المان‌های بازی‌وار (Gamification Elements) است، می‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران شود. سایت‌هایی که از ابزارهای محتوای تعاملی استفاده می‌کنند، معمولاً نرخ پرش پایین‌تر و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری دارند. در نتیجه، محتوای استاتیک دیگر کافی نیست و باید از عناصر تعاملی برای حفظ کاربران و بهبود سئو استفاده کرد.

جهت مشاوره خدمات سئو سایت و ارتقا نتایج سایت خود به صورت تضمینی در گوگل می توانید با کارشناسان ما در وینت در ارتباط باشید. طبق همین گفته می توان نتیجه گرفت که درستی گرامری در یک نوشته یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه گیری در جستجوی با صدا است. اگر شما با گوشی خود به دنبال دستور پخت پیتزای خاصی باشید مثلا ( pizza dough ) جوابی که گوگل به شما میدهد بسیار ساده و ابتدایی است و در واقع به شما لینک هایی را نشان میدهد که شامل دستور پخت هستند. اما اگر از دستگاه Google Home این سوال را بپرسید خودش یک دستور پخت را اعلام می کند. اگر نمی‌دانید که چگونه می‌توانید نسبت به بهینه‌سازی محتوا برای Voice Search اقدام کنید، این بخش و تکنیک‌هایش را بادقت مطالعه کنید.

همانطور که در مورد قبل ذکر شد این نوع جستجو به دلیل راحت بودن از جملات بلند برای جستجو استفاده می گردد پس می توان از کلمات پرسشی مانند "کجا"، "چرا" و "کی" در این کلیدواژه ها استفاده نمود. 55 درصد از نوجوانان و 40 درصد از بزرگسالان از این نوع جستجو به صورت روزانه استفاده می نمایند. شما می توانید قصد کاربر را بر اساس نوع عبارت سؤالی که از آنها استفاده می شود ، تفسیر کنید. اون هم ترافیک ارزشمندی که در ۵۰٪ موارد منجر به ملاقات حضوری با مشتری میشه و این یک فرصت غیر قابل انکار در بازاریابی و فروش دیجیتال محسوب میشه. به طور مثال اگر به جای جمله ی “من یک توپ دارم” که یک ساختار استاندارد دارد، بنویسیم “من دارم یک توپ”، ساختار جمله را از حالت استاندارد خارج کرده ایم اما جمله همان معنایی را می دهد که انتظارش را داریم.

در این نوع جملات معمولا جای المان ها عوض می شود ولی جمله همان معنایی را می دهد که ساختار استاندارد به آن اشاره دارد. طبق آخرین آماری که از گوگل منتشر شده است ۴۴ درصد از بزرگسالان و ۵۵ درصد از نوجوانان از این قابلیت برای پیدا کردن نتیجه مورد نظر خود در گوگل استفاده می کنند. مایکروسافت در آخرین نظر سنجی خود آمار زیر را در رابطه با کمک گیری مردم از دستیار های مجازی به دست آورده است. با این حال، باید به یاد داشت که جستجوی صوتی نیز ممکن است محدودیت‌ها و نقص‌های خود را داشته باشد، مانند اشتباهات در تشخیص صدا یا عدم درک صحیح از جملات پیچیده. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. جستجوی صوتی چیه؟ جستجوی صوتی Voice Search یک هوس زودگذر نیست که آمده باشد و بخواهد به زودی هم برود.

سایت شما باید به سرعت بارگذاری شود تا کاربران با مشکل کندی مواجه نشوند. همچنین طراحی رسپانسیو و سازگاری با انواع دستگاه‌های موبایل می‌تواند تاثیر مستقیمی بر نتایج جستجوهای صوتی داشته باشد. بسیاری از جستجوهای صوتی مرتبط با مکان جغرافیایی هستند؛ مثلاً “نزدیک‌ترین رستوران به من کجاست؟”. درج اطلاعات مکانی دقیق و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با شهر یا منطقه‌ای خاص، به افزایش شانس شما برای نمایش در جستجوهای صوتی محلی کمک می‌کند. بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی می‌تواند منجر به دیده‌شدن بهتر و دسترسی به گروه‌های کاربری جدید شود. همچنین، جستجوی صوتی منجر به بالا رفتن رضایت تجربه کاربری سایت‌تان می‌شود و به کاربران کمک می‌کند که با سرعت بیشتری به پاسخ‌های خود دست یابند.

در حال حاضر آمار مشخصی از اینکه مردم بیشتر چه عباراتی را با صدای خود جستجو می کنند وجود ندارد. گوگل هنوز این داده ها را آشکار نکرده و هیچ شرکت سوم شخصی آنها را در اختیار ندارد. این امر به شما امکان می‌دهد تا به زبان مادری خود جستجو کنید و به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. همینطور افراد نابینا نیز با این تکنولوژی به راحتی به جستجو می پردازند و کاربرد زیادی برای این دسته از افراد دارد. دنیا دیگر دنیای طراحی سایت Mobile-first است و این مهم است که حال که می دانید Voice search seo چیست، روی طراحی ریسپانسیو سایت خودتان و موقعیت مکانی سایت خودتان تمرکز کنید.

اولین مزیت شناخته شدن و سریعتر و موثرتر شدن روند برند سازی وب سایت شماست. هنگامی که کاربران از یک قابلیت جدید و مهم استفاده می کنند و وبسایت شما را در نتایج میبینند برند شما را بهتر به خاطر می سپارند. در ضمن حتی اگر از دستگاه هایی مانند Google home استفاده کنند نام وب سایت توسط این دستگاه ها عنوان خواهد شد. اگر وب سایت خود را تازه راه اندازی کرده اید و هنوز رتبه خوبی ندارید میتوانید سوالاتی که  رقبای شما در آن ها رتبه گرفته اند را پیدا کنید. برای هر دو روش می توانید از بخش Site explorer وب سایت Ahrefs کمک بگیرید.

با افزودن جستجوی صوتی و اهمیت آن به دلیل استفاده کاربران و اضافه شدن روزانه به این دسته از کاربران باید امروزه بهینه سازی بر روی وبسایت با توجه به این تکنولوژی بررسی گردد. در این قسمت به موارد بیشتر برای بهینه سازی سایت با توجه به جستجوی صوتی می پردازیم. دوره آموزشی “آموزش سئو جستجوی صوتی” یکی از دوره های جامع و کاربردی در زمینه سئو سایت است که توسط لیندا تهیه شده است. این دوره به صورت ویدیویی و کاملاً رایگان در اختیار شما قرار دارد و به شما کمک می کند تا با مفاهیم و تکنیک های سئو برای جستجوی صوتی آشنا شوید. در ادامه، جزئیات هر ویدیو از این دوره آموزشی به ترتیب شماره ارائه شده است. به غیر از نحوه ی فعال کردن دستور صوتی تفاوتی زیادی بین جستوجوی تایپ و صوتی وجود ندارد.

نه فقط در جستجوهای معمولی بلکه در تجارت الکترونیک نیز به همین منوال است و 41 درصد کاربران در سرتاسر وب از جستجوی صوتی برای خرید آنلاین استفاده می کنند. گوگل گزارش می دهد که 38 درصد افراد در حین تماشای تلویزیون از جستجوی گفتاری استفاده می کنند و 23 درصد کاربران این کار را هنگام آشپزی انجام می دهد. سایر کاربران نیز بیشتر در هنگام راه رفتن یا رانندگی تمایل استفاده از جستجوی صوتی را دارند. میتوانید یک ایده از ذهن مشتری بدست بیاورید و آن را با قیف بازاریابی خود همخوان کنید. ابزارهای دیگه ای که میتوانید برای عبارت طبیعی زبان (NLP) از آنها استفاده کنید Question Samurai و StoryBase است.

برای ارزیابی عملکرد بهینه‌سازی صوتی، می‌توانید از ابزارها و متریک‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از متریک‌های مهم شامل افزایش ترافیک ارگانیک، بهبود نرخ درگیری کاربران و تغییرات رتبه کلمات کلیدی مرتبط هستند. بااستفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس می‌توانید میزان موفقیت و اثرگذاری استراتژی‌های خود را در جستجوی صوتی پیگیری کنید. از داده‌های ساختاریافته و اسکیما مارکاپ استفاده کنید تا موتورهای جستجو بهتر موضوعات محتوای شما را درک کرده و در نتایج جستجوی صوتی نمایش دهند. داده‌های ساختاریافته اطلاعاتی مانند عنوان، قیمت، ساعت‌های کاری و امتیازدهی را برای موتورهای جستجو قابل‌دسترس‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند محتوای شما بیشتر به چشم کاربران بیاید. بله، بهینه‌ سازی سایت یا سئو ویس سرچ نه تنها امکان‌ پذیر است، بلکه با توجه به رشد روزافزون استفاده از دستیارهای صوتی و جستجوی صوتی، بسیار ضروری نیز می‌ باشد.

جستجوی صوتی در چه طیف سنی از مخاطبین با استقبال گسترده‌تری مواجه بوده؟ جوانان و نوجوانان مشتاق‌ترین طیف از کاربران هستند که از فرامین صوتی در گوشی موبایل به منظور جستجو استفاده می‌کنند. گرچه افراد با محدوده سنی مختلف هم استفاده زیادی از این ابزارها دارند. همچنین ممکن است زمانی به صلاح دید نویسنده برای درگیر کردن خواننده و جذب وی از جملاتی استفاده شود که مفهوم را به طور کامل انتقال نمی دهند. در این شرایط به ناچار باید از جملات با ساختار صدای مجهول استفاده کنید. اما در صورتی که میزان استفاده از جملات با ساختار صدای مجهول 15 درصد یا بیش از این مقدار باشد از نظر افزونه یوست قابل قبول نیست و این افزونه با قرار دادن چراغ نارنجی یا قرمز در کنار فاکتور Passive Voice شما را از این مسئله آگاه می سازد. وقتی از جملات با ساختار صدای مجهول استفاده می کنید باید بیشتر هم بنویسید.

از آنجایی که جستجوهای صوتی به طور طبیعی مکالمه هستند، تولید محتوایی که با این لحن مطابقت داشته باشد ضروری است. این به معنای استفاده از زبانی است که با نحوه صحبت مردم در زندگی روزمره همخوانی دارد. ترکیب سبک مکالمه می تواند محتوا را مرتبط تر و مناسب تر برای جست و جوی صوتی کند. این در مورد پر کردن شکاف بین کلمات گفتاری کاربر و محتوای نوشته شده در وب سایت است.دقیقا اینجاست که شما با استفاده از کلمات کلیدی که مخاطب استفاده می کند باید مراحل تولید محتوای خود و در نتیجه تقویم محتوایی خودتان را تنظیم کنید. در سال ۲۰۲۵، محتوای استاتیک (Static Content) دیگر جذابیت گذشته را ندارد و کاربران به دنبال محتوای تعامل‌پذیر (Interactive Content) هستند.

دستگاه‌های مختلف فعال با صدا (مانند الکسای آمازون، دستیار گوگل، سیری اپل) ممکن است به دلیل تفاوت در الگوریتم‌های اساسی و منابع داده، نتایج جستجوی متفاوتی تولید کنند. این چندپارگی چالشی را برای کسب و کارهایی ایجاد می کند که قصد دارند به طور مداوم در همه سیستم عامل ها رتبه بندی کنند. به روز ماندن با استانداردها و بهترین شیوه ها برای هر پلت فرم اصلی برای بهینه سازی جستجوی صوتی جامع ضروری است. همانطور که الگوریتم های موتورهای جستجوی سنتی در طول سال ها تکامل یافته اند، الگوریتم های جستجوی صوتی نیز دستخوش اصلاحات و تغییرات خواهند شد. عواملی مانند قصد کاربر، زمینه جستجو و معناشناسی زبان نقش مهم تری ایفا خواهند کرد. کسب و کارها باید در جریان این تغییرات قرار بگیرند و به طور مداوم محتوای خود را بهینه کنند تا اطمینان حاصل کنند که در نتایج جستجوی صوتی مرتبط و قابل مشاهده هستند.

استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود. یوتیوب (YouTube SEO) نیز در سال ۲۰۲۵ به یکی از قوی‌ترین ابزارهای جذب ترافیک ارگانیک تبدیل شده است. بررسی ترند ها و آمار به دست آماده از اطلاعات موجود در جستجوهای صوتی کاربران، نشان می دهد که در حدود ۲۲درصد از این نوع جستجوها در رابطه با پیدا کردن اطلاعات و مشخصات محلی و مکانی است. یکی از بدیهی ترین این اقدامات وجود محتوا و مقالات به زبان محاوره یعنی همان زبانی که کاربر برای جستجوی صوتی استفاده می کند است. برای انتخاب کلمات کلیدی بهتر است به جای استفاده از کلمات تخصصی از کلمات متداول و رایج در بین عموم مردم استفاده کنید.این موضوع را با یک مثال به شما توضیح می دهیم.

مخصوصا وقتی که صحبت از Voice search می شود، این موضوعات مهمتر هم می شوند. البته که برای اینکه موفق بشوید، باز هم باید از Schema ها استفاده کنید که مشخص کنید که موضوع صفحه شما درباره چیست. البته به علاوه آن، مطمئن شوید که این صفحه از سایت شما سرعت بالایی داشته باشد و نویگیشن خوبی هم داشته باشد که از این موارد سئو سایت نیز سر بلند بیرون بیاید. همینطور که میبینید گوگل در اینجا کمی برای جواب به این سوال به مشکل برخورده است. در جواب سوال "اسم کاراکتر او در فیلم نگهبانان کهکشان چیست؟" گوگل توضبحی مرتبط با تمام کاراکترهای فیلم ارائه می دهد که "گامورا "نیز جز آنهاست. در حالت ایده آل بهتر است محتوای مرتبط شما به صورت یک اسنیپت در ابتدای صفحه و بدون نیاز به اسکرول نمایش داده شود.

در این قسمت، به بررسی آینده جستجوی صوتی و تحولات پیش بینی شده در این حوزه پرداخته می شود. شما یاد می گیرید چگونه کسب و کار خود را برای تغییرات آینده آماده کنید و از فرصت های جدید در این زمینه بهره برداری کنید. این بخش شامل تحلیل روندهای جاری و پیش بینی های متخصصان درباره آینده جستجوی صوتی است. در هر حال هر دو نوع روش جستجو نیاز به درک بازاریابی سئو در رابطه با کلمه کلیدی ، طول محتوا و نگارش به روشی که برای کاربر و موتور جستجو قابل فهم باشد دارند. یکی دیگر از جنبه های جذابی و مهم در جستجوی صوتی ، ارائه پاسخهای کوتاه به سوالات متداول است.

چرا که مردم در حال حرکت و بیرون از منزل یا محل کار، زمانی که در خیابان هستند از موبایل استفاده می‌کنند و استفاده از جستجوی صوتی در این شرایط بسیار آسان‌تر از تایپ کردن است. در سال ۲۰۱۳ گوگل نسخه جدیدی از الگوریتم خود را با نام مرغ مگس خوار عرضه کرد. با این به روز رسانی، تمرکز گوگل بر روی هدف جستجو Search Intent و معنای بافتی Contextual Meaning عبارات در درخواست جستجو آغاز شد. در ادامه به شما خواهم گفت که چگونه وبسایت و صفحات خود را برای جستجوی صوتی Voice Search بهینه سازی کنید. در زبان فارسی برخی کلمه ها هستند که به محض استفاده از آن ها در متن میزان درصد فاکتور Passive Voice در افزونه یوست افزایش پیدا می کند. این کلمات فعل هایی هستند که زمان جمله را به گذشته تغییر می دهند و استفاده ی بیش از اندازه ی آن ها باعث می شود تا محتوا از زمان حال به گذشته تغییر زمان بدهد.

به عنوان مثال می تواند مکان جغرافیایی و ساعات کاری را دقیقا مشخص کند. معمولا در استفاده از ابزار جستجوی صوتی شما سعی می‌کنید سوال بپرسید، چرا که دنبال یک پاسخ هستید. در صورتی که اگر از تایپ کردن با صفحه کلید استفاده کنید معمولا کمترین تعداد کلمه کلیدی ممکن را وارد می‌کنید که منظور شما را برساند. چرا که تکمیل سوال به صورت تایپی کاری دشوار است و شما حوصله کافی برای وارد کردن یک سوال تایپ شده را ندارید. تا سال 2026، بیش از 55% از کاربران اینترنت، جستجوهای خود را به‌صورت صوتی انجام خواهند داد.

جستجوی صوتی گوگل، که به طور عمومی به عنوان “Google Voice Search” شناخته می‌شود، مزایای بسیاری دارد؛ برای مثال به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از صدای خود به سرعت و راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کنند. این روش جستجو برای افرادی که دسترسی به صفحه کلید یا صفحه نمایش دشوار است، بسیار مفید است. همچنین با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، بدون نیاز به تایپ کردن کلمات یا جملات. برعکس نتایج جستجوی معمولی، جستجوی صوتی یک جواب از بین بهترین نتایج بهینه شده برای سوال کاربر تهیه میکند. پس بهترین روش بهینه سازی برای سرچ صوتی این است که محتوای خود را خاص و مرتبط با سوال خاص ارائه دهیداینکه مطمئن بشید سایتتون برای کاربر راحت قابل گشتن است یک قسمت از کار است.

در نهایت، تنها یک متخصص سئو با تجربه می‌تواند استراتژی‌های مؤثر برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی صوتی طراحی و اجرا کند. با اینکه قدم های زیادی برای بهینه سازی جستجوی صوتی وجود دارد این تازه شروع کار است. در این حال گوگل، آمازون، مایکروسافت و بقیه کمپانی های بزرگ دائماً در حال توسعه ویژگی ها و قابلیت های جدید برای کمک به رشد جستجوی صوتی هستند. افزودن داده پرس و جو صوتی (Voice Query Data) به کنسول جستجو بدین معنی است که شما در مورد نحوه دسترسی کاربران از طریق جستجوی صوتی به سایت خود اطلاعاتی شخصی خواهید داشت. الگوریتم‌های جدید گوگل بر نیت جستجو (Search Intent) تمرکز دارند و دیگر صرفاً بر کلمات کلیدی (Keywords) تأکید نمی‌کنند. کاربران دیگر فقط به دنبال اطلاعات عمومی نیستند؛ آن‌ها می‌خواهند پاسخ دقیق، کوتاه و کاربردی بگیرند.

این آمار ها نشان می دهند که نسل جوان تر استقبال بیشتری از این ویژگی گوگل کرده اند و اینکه مردم چه چیز هایی را پیگیری می کنند. همانطور که گفتیم، ممکن است هنوز با زبان فارسی غریبه باشد اما چه زبانی بهتر از زبان شیرین فارسی؟! اگر ادامه بدیم و بپرسیم "گامورا از کدون سیاره است؟" نتیجه ای که گوگل نشان میدهد مرتبط با کمیک های مارول است.

به جای استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و مختصر، از عبارات و جملات طبیعی که در گفتار روزمره استفاده می‌ شود، بهره ببرید. اطمینان از اینکه نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) یک کسب و کار در تمام پلتفرم‌های آنلاین یکسان است، برای سئوی محلی بسیار مهم است. عدم تطابق در این اطلاعات می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند و باعث کاهش اعتماد در چشم مشتریان بالقوه شود. ممیزی منظم و اطمینان از سازگاری NAP می‌تواند دید محلی را به‌ویژه در جستجوهای صوتی بسیار افزایش دهد. با پرداختن به این ملاحظات فنی، محتوایی و سئوی محلی، کسب و کارها می توانند پایه ای قوی برای بهینه سازی جستجوی صوتی موثر ایجاد کنند. جستجوهای صوتی اغلب شامل جملات یا سؤالات کاملی هستند که ذاتاً آنها را طولانی تر از همتایان مبتنی بر متن خود می کند.

چه جوان ترها و چه اشخاص بالغ، همه از ابزار فرامین صوتی در جستجو برای برقراری تماس و گرفتن راهنمایی یا اطلاعات محلی استفاده می‌کنند. بلندگوهای هوشمند مانند آمازون اکو و گوگل هوم، همراه با دستیارهای فعال صوتی مانند سیری و کورتانا، شیوه جستجوی اطلاعات کاربران را متحول کرده اند. این دستگاه‌ها به‌طور یکپارچه در خانواده‌های سراسر جهان ادغام شده‌اند و بسیاری از کاربران آن‌ها را به اندازه گوشی‌های هوشمندشان ضروری می‌دانند. این پذیرش اصلی، افراد را به استفاده از دستورات صوتی برای کارهایی از پخش موسیقی گرفته تا خرید آنلاین و جستجوی اطلاعات مشروط کرده است. برای کسب‌وکارها، این به معنای یک پلتفرم کاملاً جدید برای دسترسی و جذب مخاطبان است.

آن ها معمولا دنبال جواب هستند و برای همین هم هستش که برای سرچ های خودشان سوال می پرسند. پس در نتیجه شما بهتر است یک صفحه در سایت خودتان درست کنید که سوالات متداول را در رابطه با موضوع سایت خود پاسخ می دهید. اگر با اسکیما آشنایی ندارید، می توانید در مقالات قبلی آن با هم آشنا شوید. شما می توانید از Schema استفاده کنید تا به موتور های جست و جو بگویید که سایت شما درباره چیست. این Add-on از HTML حال که می دانید Voice search seo چیست به موتور های جست و جو کمک می کند که موضوع صفحه را متوجه شوند که این موضوع می تواند باعث شود که شما رتبه بهتری در جست و جو های معمول دریافت کنید.

گوگل اطلاعات نزدیکترین آرایشگاه به فرد، آدرس ، زمان بندی و نظرات کاربران را برای کاربر جستجوگر ارائه میدهد. روشی که افراد برای پرسش‌های صوتی خود قاب‌بندی می‌کنند ممکن است تحت‌تاثیر زمینه و زمینه فرهنگی آنها باشد. برای کسب‌وکارهایی که هدفشان بهینه‌سازی جستجوی صوتی چندزبانه است، درک تفاوت‌های فرهنگی مرتبط با هر زبانی که هدفشان است، بسیار مهم است. این ممکن است شامل همکاری با کارشناسان محلی یا سرمایه‌گذاری در تحقیقات فرهنگی باشد تا اطمینان حاصل شود که محتوا به طور واقعی با هر بخش مخاطبان طنین‌انداز می‌شود. کاربرانی که از طریق دستورات صوتی به دنبال پاسخ هستند، انتظار پاسخ سریع دارند.

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد بیشتر جستجوهای صوتی با استفاده از گوشی هوشمند انجام می شود. به همین دلیل وجود یک رابط کاربری بسیار خوب و جذاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین به موضوع بهینه سازی و ریسپانسیو بودن سایت خود برای موبایل هم باید توجه زیادی داشته باشید. آمارها نشان می دهد که کاربران موبایلی حداکثر ۳-۴ ثانیه برای بارگذاری سایت صبر می کنند. این ویدیو به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از جعبه پاسخ گوگل برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. جعبه پاسخ، اطلاعاتی مختصر و مفید را در نتایج جستجو به کاربران نمایش می دهد و می تواند ترافیک سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری